Lodě.cz on-line přístav pro plavby na sladkých i slaných vodách

Vaše plavby začínají u nás...
Úvod > Plavby
Plavba Lukrécie, lodní deník, den třetí

Pondělí 20. 9. 2010: dnes nás opět vítá mlha, což je jasný signál dobrého počasí. Noc jsme strávili u splavu a hukot vody nám příjemně hrál do rytmu snů.

Nakonec se v půlce dne přece jen zatáhlo, ale mraky se kolem šesté hodiny rozehnaly a opět vysvitlo sluníčko. Dnes je teplota vzduchu 16C° a teplota vody shodná.

V místě našeho kotvení nás v 7:30 míjí loď Povodí Labe, zveme pány na palubu, aby poznali krásy Lukrécie i uvnitř. V Roudnici nad Labem navštívíme probouzející se město. Nakupujeme pečivo na snídani a vyrážíme směrem do Litoměřic. Ráno VMP Klobás spočítal ujeté kilometry předchozího dne, ujeli jsme 57 km za zhruba osm hodin. Proběhl každodenní úklid lodi uvnitř i venku a v 10:30 vyplouváme. Palivo i zásoby vody jsou za půlkou a je rozhodnuto, že ještě dnes večer poplujeme do Píšťan, kde doplníme veškeré zásoby. Před Německem je to jediné místo, kde zásoby můžeme doplnit. V Litoměřicích jsme strávili odpoledne a užívali si krásné barokní město, které je ideální pro výlet celé rodiny. V Litoměřickém přístavu jsme potkali labuť, která měla v zobáku zaražený rybářský háček i s krmítkem, které bylo zavěšeno na silonu a dotýkalo se hladiny. Posádka se labuti snažila pomoci, ale plaché zvíře se ke břehu nepodařilo nalákat. V Litoměřicích nás navštívili dva domorodci, přilákal je článek o naší plavbě v místním tisku a zvědavost jim nedala.

V 18:30 vyplouváme do Píšťan s doprovodem zapadajícího slunce. Na večeři si na lodi pečeme kuře, jako přílohu podáváme vařenou rýži a pečivo zakoupené v Roudnici nad Labem. Luxusní kuchyň na lodi umožňuje i nejnáročnější hospodyni uvařit cokoli. Prostor na lodi je vůbec důmyslně uzpůsoben. Vše je na milimetry spočítáno a prostoru na denní i noční život je nadstandardně. Za dnešní den nebyla na lodi zjištěná žádná technická závada.

Na palubě je stejná posádka jako předchozí den bez změny. Večer kotvíme v Píšťanech a loď připojujeme na kabel a dobíjíme energii. Na závěr dne potkáváme dobrodruha z Moravy, který nám odhaluje taje plavby po Baťově kanále.